Čekání na mraky
V zapadlé rybářské vesnici na pobřeží Černého moře žije v ústraní stará žena Ayshe. Po sestřině smrti se uzavírá před světem a ve vzpomínkách se jí vrací dávný příběh o etnických čistkách namířených proti řecké menšině. Mezi těmi, kdo přežili, byla i malá Elena.
Příběh inspirovaný románem Yorgose Andreadise Tamama se odehrává v 70. letech na pobřeží Černého moře v rybářské vesničce Trebolu nedaleko hranic se Sovětským svazem. Žije tu stará Ayshe se svou umírající sestrou Selmou. V zemi, obávající se mocného komunistického souseda, vládne atmosféra podezírání a až paranoidního strachu před každým, kdo nesdílí státní politickou doktrínu. Nevyhýbá se ani těm nejzapadlejším koutům a doléhá i sem. Po sestřině smrti se Ayshe uzavře před svým okolím a ve vzpomínkách se vrací k neblahým událostem, jež se odehrály před půlstoletím. V zimě roku 1916 tu došlo k etnickým čistkám, při nichž otomanská armáda pobila a vyhnala řeckou menšinu, která na tomto území sídlila tři tisíce let. Mezi hrstkou těch, kdo přežili, byla řecká dívenka jménem Elena...