Společná touha po lásce a rodinném štěstí dává srbskému navrátilci z vězení a bosenské uprchlici s nemocnou dcerou sílu zapomenout na tragické válečné zážitky. Před vlastní minulostí se ale zřejmě utéct nedá. Goran Paskaljević volně navazuje na svůj film Sud prachu (Bure baruta).
Srbsko, zima 2004. Lazar se po deseti letech vrací z vězení. V domě, kde kdysi žil s matkou, nalézá nové obyvatele – válečné uprchlíky z Bosny. Jasnu opustil manžel, protože se nedokázal vyrovnat s onemocněním svého dítěte, a tak tu teď, v cizím prostředí, žije sama s dvanáctiletou dcerkou Jovanou, postiženou autismem. Lazar nejprve trvá na jejich odchodu, ale když zjistí, že v ubytovně už není místo, dovolí jim zůstat. Ty dva – Lazara a Jasnu – spojuje snaha vyrovnat se s tragickou minulostí a zkusit začít nanovo. Nepřímo jim to usnadňuje malá Jovana, žijící ve světě determinovaném nemocí, z něhož pro ni s trpělivostí a porozuměním hledají cestu. Společná touha po lásce a rodinném štěstí dává oběma sílu zapomenout, ale před vlastní minulostí se zřejmě utéct nedá… Goran Paskaljević volně navázal na dramatickou filmovou mozaiku jednoho bělehradského dne Sud prachu v níž právě Lazarův krvavý konflikt s nejlepším přítelem tvořil dominantu. Jako by cítil naléhavou potřebu dopovědět životní příběh svého hrdiny a dokončit tak osobitou analýzu balkánského charakteru – „homo balcanikus“, jak to tehdy označil jeden z recenzentů.