Vlny
Minimalistický, pocitový film o vnitřním světě dvou mladých lidí, poznamenaných fyzickým handicapem. Debutující režisér Francesco Fei použil zajímavé audiovizuální prostředky.
Ve svém debutovém snímku vykresluje režisér křehký vnitřní svět dvou mladých lidí poznamenaných fyzickým handicapem. Příběh není vystavěn chronologicky, oba hrdinové, Francesca a Luca, se vracejí ve svých vzpomínkách a snech a rekonstruují si jednotlivé fáze svého komplikovaného vztahu. Seznámili se v tichém a magickém světě janovského akvária. Pomalu se snaží navzájem si porozumět, překonat nedůvěru a pochybnosti o tom, proč si ten druhý vybral právě jeho či ji. Francesca po trpkých zkušenostech z dětství nevěří, že by mohla být vůbec plnohodnotně milována. Zpočátku ji frustruje, že jediný člověk, který je schopen jí naslouchat, brát ji jako rovnocenného partnera a ocenit její krásu, je slepý Luca. Ten zase podezírá Francescu, že spíše než on sám ji fascinuje jeho slepota a nonkonformní hudba, kterou komponuje. Francesco Fei natočil minimalistický, nedějový, pocitový film, překvapující svou neokázalostí, vnitřním napětím a využitím zajímavých vizuálních prostředků, jako například záběrů průmyslové kamery.