Já, Claudia
Nebývale působivý pohled do hloubi dětské duše, která se ze všech svých křehkých sil snaží nepodlehnout ničivým náporům světa dospělých.
Dědeček, školník a především temperamentní Leslie, tatínkova nová přítelkyně, kterou si bude brzy brát, to jsou hlavní figury světa dvanáctileté školačky Claudie. Slavná one (wo)man show autorky a herečky Kristen Thomsonové z Toronta byla zfilmována a stejně jako na jevišti ztělesňuje Thomsonová i na plátně všechny čtyři postavy. Nezapomenutelná je zvláště kreace představující divákovi vnitřní svět malé Claudie. Svérázná dívenka zapůsobí svou roztomilostí, hravostí, bystrými úsudky, dětsky naivním mudrováním, jímž komentuje rozchod rodičů a chování svého okolí. Její nápady a zábavy vzbuzují nejeden úsměv, ale nakonec divák odchází s pocitem hořké lítosti nad zraněnou dětskou duší, zoufale se bránící propadu do světa nejistot a zklamání. Se subtilní psychologickou propracovaností rolí ostře kontrastuje vypjatá výtvarná stylizace masek jednotlivých postav, zcizujících účinek hereckého projevu.