Střílet bez střílení
Ji Chang je bezesporu skvělý lučištník, ale jeho touhou je stát se tím nejlepším na světě. Snad ani ve snu by ho nenapadlo, že ten největší mistr ani nemusí vědět, jak luk vypadá. Režisér dokázal v příběhu lučištníka podle povídky spisovatele Nakadžimy optimálně sladit sportovní a duchovní rovinu děje.
Ji Chang je bezesporu skvělý lučištník, ale jeho touhou je stát se tím nejlepším na světě. Proto se obrátí na mistra žijícího ve stejném městě, který dokáže na dálku sestřelit lístek ze stromu. Učedník v průběhu několika let mistra celkem třikrát navštíví a pokaždé se vrátí s úkolem, který ho má povznést k vyššímu mistrovství. Poté, co ovládne nejen techniku, ale i své ambice, nezbývá mu než jít do hor, kde žije legendární stařec vládnoucí takřka nadpřirozenými schopnostmi? Povídka spisovatele Nakadžimy vychází z čínské tradice. Režisér dokázal v tomto „bildungsromanu“ lučištníka uchovat spirituální rozměr příběhu.