Všichni známe ten příběh o zakleté princezně, který je základním kánonem pohádky. Nikoho z nás by asi nenapadlo vyprávět ho jinak - princ prostě musí vysekat svou krasavici z křoví a polibkem ji probudit. V Kawamotově „svatokrádežném“ pojetí budeme mnoho nezbytných peripetií postrádat.
Všichni známe ten příběh o zakleté princezně, který je základním kánonem pohádky. Nikoho z nás by asi nenapadlo vyprávět ho jinak - princ prostě musí vysekat svou krasavici z křoví a polibkem ji probudit. V Kawamotově lehce „svatokrádežném“ pojetí princ jaksi schází, a Růženka se dokonce ani nepropadne do pověstného spánku. Japonský režisér, který tento film natočil v devadesátých letech v pražském Studiu Bratři v triku, pojal příběh antiiluzivně: jeho Růženka v psychoanalyticky inspirovaném příběhu vykupuje přestupek své matky a je ochotna kvůli tomu obětovati svou nevinnost...