Sonic Fiction
Pásmo experimentálních filmů, novinky z rakouských spoluprací mezi filmovou a hudební avantgardou. Laptopy, elektronika, nová improvizace, noise, hip hop, ticho.
Pásmo experimentálních filmů, představující současnou výtečnou rakouskou scénu hudebních, filmových a audiovizuálních tvůrců. Nikoli lineárně vyprávěné klipy, spíše artefakty současného umění. Rakušané během poslední dekády prosluli progresivní elektronickou scénou, ať už radikálními „laptopisty“, hledajícími uplatnění softwaru a notebooku v živé, spontánně reagující hudbě (Christian Fennesz, Peter Rehberg), elektroakustickými improvizátory, kteří pátrají po novém využití pro své kytary či kontrabasy (Werner Dafeldecker, Burkhard Stangl, Martin Siewert), nebo postrockovou skupinou, jež digitálními médii i nezprostředkovaně, manuálně, dekonstruuje klasické beatové postupy (Radian). S těmi všemi spolupracují animátoři a videotvůrci: zajímá-li hudebníky mj. dnešní role čistého zvuku a ticha, nové abstrakce a způsoby vyprávění skrze technologie, pak filmaři, soustředění na světlo, tmu, minimalismus a zpracování technických obrazů, jsou jim v mnohém blízcí.