Občanka Ruth
Šílená černá komedie, odehrávající se na pozadí střetu názorů na potrat. Těhotnou pouliční feťačku Ruth (Laura Dernová) opětovně zatknou a soud jí navrhne jako řešení potrat. Ruth se brzy stane předmětem sporu zastánců práva na svobodnou volbu matky a jejich odpůrců, zastánců práva na život nenarozeného dítěte.
Šílená černá komedie odehrávající se na pozadí střetu názorů na potrat. Ruth (Laura Dernová) je mladá pouliční feťačka bez stálého bydliště, kterou opětovně zatknou. Soud si uvědomí, že je už popáté těhotná, a navrhne jí jako řešení nežádoucího těhotenství potrat. Brzy po propuštění se Ruth stane předmětem sporu zastánců práva na svobodnou volbu matky a jejich odpůrců, zastánců práva na život nenarozeného dítěte. Film ovšem nešetří ani jednu ze zúčastněných stran. Obě jsou stejně fanatické a pokrytecké. A Ruth taky vůbec nezáleží na tom, jestli donosí své páté dítě, nebo ne, ale pouze na penězích, které ji obě strany nabízejí. „Lidi v Hollywoodu vám neustále připomínají: filmu se neříká pouze šou, ale šoubyznys. Pro mě je film ovšem především a zásadně uměleckou formou - i když komerční uměleckou formou.” (Alexander Payne)