Krajina mého srdce
V autodokumentu na pomezí experimentální reality show a hraného eseje zkoumá režisér Jan Němec skutečnost svého života, osudu a času. Náročná operace srdce, které se musel podrobit, se pro něj stává východiskem k úvahám o životě a smrti. Paralelní dějovou linii tvoří návštěva prezidenta Bushe v Praze.
Po Nočních hovorech s matkou (2002) je Krajina mého srdce další autodokument na pomezí experimentální reality show a hraného eseje, v němž režisér Jan Němec zkoumá skutečnost svého života, osudu a času. Náročná operace srdce, které se v pražském IKEM musel podrobit, se pro něj stává východiskem k úvahám o životě a smrti. Paralelní dějovou linii podobně dokumentárního charakteru tvoří návštěva amerického prezidenta George W. Bushe a jeho manželky Laury v Praze. „Malé“, intimní dějiny se tak sbíhají s „velkou“ historií, již však Němec vřazuje do osobního toku svého vlastního životaběhu. Režisérovými pracovními nástroji jsou nejen realita a fantazie, ale i klasický fotoaparát a 35mm negativ, jejichž prostřednictvím se svými spolupracovníky dociluje svébytného charakteru pohyblivých obrazů.