Whisky Romeo Zulu
Odvážné kritické nahlédnutí do prostředí deregulovaného civilního letectví nabízí sociálně výstražný a filmařsky napínavý thriller o sérii událostí, které vedly k havárii Boeingu 737 argentinské letecké společnosti Linea Aerea Privada v Buenos Aires v roce 1999.
Měl by mít zisk přednost před bezpečností práce? Odvážně kritické nahlédnutí do prostředí deregulovaného civilního letectví nabízí sociálně výstražný a filmařsky napínavý thriller o sérii událostí, které vedly k havárii Boingu 737 argentinské letecké společnosti Linea Aerea Privada v Buenos Aires v roce 1999. Realita běžného leteckého provozu je v příkrém protikladu s očekáváními a dětskými sny, které měl hlavní hrdina. Jako profesionální pilot trvá na dodržování bezpečnostních opatření, čímž si ovšem znepřátelí vedení společnosti, které ho neustále nutí, aby létal bezohledně a nedbal bezpečnosti cestujících. Jeho kolegové, kteří se snaží udržet si práci, se mu začnou vyhýbat. Je až bolestně jasné, kam vede nefungující vybavení, prázdné hasicí přístroje a zastrašování pracovníků? Je jenom otázkou času, kdy a kde se katastrofa stane. Morálnímu dilematu čelí i federální vyšetřovatel, který je vystaven fyzickým výhrůžkám za to, že odmítá uznat jako příčinu nehody jen selhání pilota.