Kousek nebe
Malá love story s velkým srdcem Kousek nebe vypráví o dvou mladých lidech, kteří k sobě prostřednictvím pohledů a letmých doteků pocítí hlubokou lásku, když se potkají v komunistickém vězeňském táboře 50. let. Jiří Stránský, spoluautor scénáře, založil svůj román na osobní zkušenosti politického vězně. „Nerozčiluj se a snaž se přežít,“ radí vyčerpaný vězeň Bruno (Petr Forman) mladému odvážnému Lubošovi (Jakub Doubrava). Ale když se mladý muž bezhlavě zamiluje do krásné pradleny Dany (Táňa Pauhofová), vystavuje je jejich téměř hmatatelná láska neustálému riziku. Mladí herci dokáží být vřelí, aniž by upadali do sentimentality, Forman prokazuje svou spolehlivou hereckou zkušenost. Filmu je výraznou oporou jednak Zuzana Stivínová, která tu konkuruje Lubošově vzrušené citovosti, jednak – v komické poloze – Ondřej Vetchý v roli doktora, v jehož ordinaci se milenci poprvé obejmou.