Sametoví vrazi
Svobodův kriminální thriller byl volně inspirován jedním z nejzávažnějších a nejděsivějších případů české kriminalistiky — tzv. orlickými vraždami z první poloviny 90. let minulého století. Osudy bývalého příslušníka elitní policejní jednotky, který dal v touze po penězích a vyšším životním standardu přednost uplatnění jako bodyguard jednoho z gangsterů, nájemného vraha a jeho prostoduchého komplice, motivace brutálních činů zmíněných hlavních aktérů, jejich soukromí a provázanost se společenskými strukturami tvoří hlavní linii příběhu, v té další sledujeme policejní vyšetřování. Kauza chladnokrevných zločinců zaskočila veřejnost svou obludností a cynickým rozměrem, ale i obecně morálními otázkami. O zmíněných událostech režisér říká: „Jsou fascinující a strhující nejen objemem zla (nebo možná přesněji: úplnou absencí čehokoli, co souvisí s dobrem a vědomím hodnot), nýbrž i objeme banality, kterou prorůstá jako živel fantaskní grotesknost.“