Dracula: Stránky z deníku panny
Klasické upírské téma podle románu Brama Stokera jako expresionistický balet je originální stylistickou lahůdkou pro taneční znalce i "vampyrology". V obrazovém i scénografickém pojetí jsou zjevné inspirační odkazy ke slavnému němému filmu F. W. Murnaua Upír Nosferatu.
Upírský horor podle klasického gotického románu Brama Stokera dostal po mnoha filmových adaptacích neobvyklý tvar zfilmovaného baletu. V melodramatickém příběhu, v němž nečistá záhrobní síla ohrožuje (a vysává) panenskou nevinnost, je rozehrán vášnivý duel dvou mocí - nadpřirozené (krvelačný hrabě Dracula) a vědecké (vampyrolog van Helsing). Exaltované drama ve strhující choreografii na hudbu Mahlerových symfonií se v expresionistické stylizaci odvolává ke slavnému němému filmu F. W. Murnaua Upír Nosferatu (1922). Do černobílé koncepce proniká "krvavá" barva a monochromatická viráž, němé titulky podporuje expresivní zvuková stopa. Scénograficky efektně modelované prostory umocňují taneční výraz děsu a úzkosti, snímaný filmařsky originálními a invenčními postupy.