Populární televizní soutěže provází velké pokušení - manipulace s jejich průběhem. Film, natočený podle skutečné události, která se odehrála v 50. letech, ukazuje, jak soutěžící, kteří měli vyhrát, znali dopředu otázky, jak vedení televize v zájmu sledovanosti hledalo líbivější tváře. Skandál skončil u soudu.
Tento snímek, který Robert Redford jen režíruje, se dotýká oblíbeného televizního fenoménu - zábavných soutěží. Na rozdíl ode dneška, byly dříve vysílány s týmž protagonistou na pokračování a v přímém přenosu. Zdaleka se nejedná jen o americkou záležitost, stejné popularity dosáhly pořady tohoto typu kdekoli na světě, včetně naší republiky. Redfordův snímek upozorňuje na možnost machinací či podvodů, protože televizním šéfům nezáleží jen na hře samotné, ale hlavně na její divácké úspěšnosti. Příběh, natočený podle skutečných událostí, se začíná odvíjet v roce 1957, kdy si nové médium podmaňuje široké divácké vrstvy. Vedení stanice NBC zjišťuje, že její dosavadní soutěžní favorit, obtloustlý a neohrabaný Herbie Stempel, přestává vyhovovat, protože sledovanost pořadu klesá, a vyhledá náhradního adepta - vzdělaného, a navíc pohledného Charlese Van Dorena. Jenže důvěrné poskytování otázek, které vítězní soutěžící dostávali ještě před vysíláním, záhy vede ke skandálu a následně k soudnímu procesu, v němž se zhrzený Stempel domáhá zadostiučinění. Redford vytvořil znepokojivý obraz: postihl, jak nepoctivé postupy, stanou-li se běžnými, mohou být účastníky vnímány jako samozřejmé a zcela normální.