Abys na mne nezapomněl
Mateo věří, že naši milovaní nikdy z našeho života úplně nezmizí, že jsou neustále mezi námi. I jeho vnuk s ním sdílí názor, že minulost je nutné chránit před pádícím časem... V roli Matea vystupuje Fernando Fernán Gómez, známý např. z filmu Carlose Saury Anna vlci, kde ztělesnil jednoho z bratrů.
Irene žije se svým synem Davidem, studentem architektury, a se svým otcem Mateem, starým mužem, který je navzdory tragické minulosti plný života: byl ještě dítě, když v době španělské občanské války a poválečných represí ztratil domov a přišel o celou rodinu. Právě Mateo drží rodinu pohromadě, možná díky svému věku, zkušenostem a dobrotivé povaze. Zdá se, že ani není z tohoto světa. Irene je zcela odevzdána své práci, režíruje divadelní skupinu nevidomých herců, doma však zatím narůstá propast, kterou nedokáže přemostit. David, jako jediné dítě rozvedených rodičů, neví, jak čelit odporu své matky vůči jeho lásce, prodavačce z hypermarketu, v níž Irene vidí přímo ohrožení jeho osobní i profesní budoucnosti. Až jednoho dne nečekaná událost přinutí všechny projít zkouškou a dozvědět se o sobě to, co dosud nevěděli.