Nový svět
Nostalgické road movie od státu ke státu, od města k městu, ze starých časů do nových, skrz větší část střední Evropy, územím, jež se po téměř čtyři sta let honosilo názvem Rakousko-Uhersko. Dokumentarista Paul Rosdy se vydal na cestu ze Sarajeva do Vídně a následně do Rumunska, z Terstu do Kotorského zálivu, přes maďarskou pustu až na Ukrajinu. Za pomoci hudby a příběhů, anekdot a legend, cestovních příruček a novinových výstřižků z přelomu 19. a 20. století sestavil Rosdy poutavé putování časem, postavené na juxtapozici filmových záběrů ze současnosti a dobových archivních filmů a fotografií z týchž míst. Velké historické okamžiky přitom zůstávají ve stínu obyčejného života, každodenních událostí a jednoduchých radostí, jako je zpěv cikánských muzikantů v Maďarsku či každodenní společné stolování lesních dělníků ve sněhem pokrytých rumunských Karpatech.