Podat ruku ďáblovi
Deset let po rwandské genocidě se vydal štáb kanadského dokumentaristy Petera Raymonta spolu s generálem Dallairem po stopách masového krveprolití. Do přítomnosti jsou vkládány archivní dobové záznamy, provázené komentářem muže, zatíženého pocitem viny, neboť - pověřen Spojenými národy - nedokázal splnit mírovou misi a zastavit vraždění.
Deset let po genocidě ve Rwandě se filmový štáb v čele s kanadským dokumentaristou Peterem Raymontem vydal do Afriky na inkriminovaná místa. Doprovázel generála ve výslužbě Roméa Dallaira, který zde jako pověřenec mezinárodní vojenské síly Spojených národů „selhal“. V naprosté bezmocnosti zabránit katastrofě, s nedostatečnou pomocí, za pasivního přihlížení světové veřejnosti. V roce 1994 zde zahynulo během stodenního masakru 800 000 lidí ve střetu dvou opozičních etnik: extremisté Hutuové vraždili Tutsie. Otřesený Dallaire zodpovědně přijal břemeno viny za brutální masové vraždění, zbaven navždy klidu v duši (dvakrát se pokusil o sebevraždu) a odsouzen k mukám nespavosti a k černým můrám. Po letech vypovídá na místech prožité hrůzy. Ve filmu jsou kombinovány archivní snímky z masakru se současnou situací ve Rwandě.