Žid
Hrdina psychologického komorního snímku přijíždí do Sydney na otcův pohřeb z Izraele, kde se připravoval na dráhu rabína. Rozpaky, nejistota a touha žít jinak - to všechno způsobí, že se Yuri pokouší najít vlastní životní cestu. Budou však jeho příbuzní schopni to přijmout?
Jednadvacetiletý Yuri Kovner přijíždí do Sydney na pohřeb svého nečekaně zemřelého otce. Docela obyčejný příběh? Možná kdyby Yuriho otec nebyl rabín a on sám právě nestrávil rok v Izraeli, aby kráčel v jeho stopách. Pohřební přípravy v lůně ortodoxní židovské rodiny, jejíž hlavou je babička Minnie, se pro mladíka mění ve zlý sen. Stísněnost, rozpaky, nejistota - to všechno způsobí, že se Yuri pokouší uniknout prostředí, v němž dosud žil. Najde si práci jako taxikář, a když se seznámí se Saritou, jež pracuje v myčce aut a pochází z Fidži, jeho původně tak zřetelný osud začíná nabývat nový směr. Styky se Saritou jsou samozřejmě z hlediska Yuriho víry nepřípustné - je to však nejkrásnější žena, jakou kdy viděl. Dokáže hrdina komorního dramatu najít vlastní životní cestu? A budou jeho příbuzní schopni to přijmout? Film byl uveden v sekci Un certain regard na letošním MFF v Cannes.