Horem pádem
Příběhová mozaika se ve smutné komedii skládá v obraz současné české společnosti, postižené intolerancí, rasismem a lhostejností. První film ze současnosti autorské dvojice Hřebejk - Jarchovský získal šest Českých lvů.
Miminko zapomenuté v kamionu převaděčů uprchlíků se stává hybnou silou osudů skupinky postav, jež se od sebe liší věkem, postavením, vzděláním i životní zkušeností. Dítěte snědé pleti se ujme bezdětná Míla, jejíž manžel František je rasista a fotbalový rowdie. Vyrovnat se s nečekanými okolnostmi se ovšem musí i profesor Horecký, který se v předtuše blížícího konce rozhodne urovnat své rodinné vztahy. Vedle dospívající dcery a mladší partnerky má totiž ještě zákonitou manželku Věru a s ní i dospělého syna Martina, který žije v Austrálii... Příběhová mozaika se ve smutné komedii skládá v obraz současné české společnosti, postižené intolerancí, rasismem a lhostejností. První film ze současnosti autorské dvojice Hřebejk – Jarchovský získal několik Českých lvů: jako nejlepší film roku, Jan Hřebejk za režii, Emília Vášáryová a Petr Forman za herecké výkony, Petr Jarchovský za scénář a Aleš Najbrt za nejlepší filmový plakát.