Les & tuš: Videoklipy 2005
Aktuální výběr světových videoklipů od Kalifornie po Island: nová vlna akustických naturščiků (s punkovým bonusem) s filmařským přispěním Michela Gondryho či Harmonyho Korineho.
Během posledních dvou let zasáhl světovou nezávislou scénu překvapivý zájem o muzikanty, kteří vystupují v nejprostší možné konstelaci: sami s akustickým nástrojem. Kalifornský zpěvák Devendra Banhart či písničkářka Joanna Newsomová, doprovázející se na harfu, dnes stojí v čele světového zájmu o „nové naturščiky“. Znamenají úlevu a odpočinek od uměle vyprodukovaných popových hvězd i od všudypřítomných technologických zvuků elektronické hudby. Od této scény se odvíjí náš výběr aktuálních, vizuálně silných videoklipů. Při jejich sledování postupně zjišťujeme, že snad nikde v nich není vidět město. Prostředím, které se v návratech zas a znovu objevuje, je les: idylický, fantazijní, nezávislý na člověku, u Jaga Jazzist lynchovsky tajemný a silný. Klipy také zaznamenávají návrat animované kresby. Je zajímavé, že cestu k této nové scéně si rychle nacházejí renomovaní filmaři (Michel Gondry, Harmony Korine). Výběrové pásmo aktuálních videoklipů je speciálním projektem pro 40. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary.