Jedenáctiletý Jakub nemůže vystát nevlastní sestru ani panovačnou babičku, a do toho se dozví, že mu jeho upracovaná matka lhala o otci, jenž se rozhodně neplaví po moři. Rodinné vazby dostávají zabrat v civilním dramatu Jakuba Šmída, natočeném podle oceňované novely Zmizet Petry Soukupové.
„Máma? Hodná, ale pořád unavená.“ „Ségra? Nevlastní a hrozná.“ „A táta? Námořník ve Švédsku, kam odjel, když jsem byl malý.“ Jedenáctiletý Jakub nemá o své rodině nejlepší mínění, které se ještě zhorší, když do panelákového bytu na maloměstě dorazí panovačná babička. Poté, co školák zjistí, že mu matka o otci lhala, atmosféra doma ještě zhoustne. Režisér Jakub Šmíd volně adaptuje novelu spisovatelky Petry Soukupové Zmizet a optikou malého Jakuba nahlíží na vztahy deformované výčitkami, křivdami i pasivní agresivitou. V bezútěšném zimním prostředí, kde všechny iluze bortí realita, se tak hraje o to, zda se podaří sestavit udržitelný model rodiny.