Šalamounova hora
Karabas nikdy pořádně nedospěl, potýká se s pitím a protlouká se se svou mladou, těhotnou manželkou. Když se na scéně objeví jeho první žena Zhipara s tím, že našla jejich dlouho ztraceného syna Uluka, vyvstává otázka, zda může soužití rozklížené čtveřice fungovat… Osobitý debut s pozoruhodnou lehkostí kombinuje road movie s rodinným dramatem i svébytnou komedií a nevšedním způsobem zpřítomňuje život v Kyrgyzstánu.
Karabas je muž, který nikdy pořádně nedospěl, potýká se s pitím a protlouká se se svou mladou, těhotnou manželkou. Když se na scéně objeví jeho první žena Zhipara s tím, že našla jejich dlouho ztraceného syna Uluka, vyvstává otázka, zda může soužití rozklížené čtveřice fungovat. Některé rány totiž těžko zacelí i víra v kouzelnou moc Šalamounovy hory, do jejíž blízkosti je děj snímku zasazen… Elizaveta Stishova ve svém osobitém debutu s pozoruhodnou lehkostí kombinuje road movie s rodinným dramatem i svébytnou komedií a do narativní linky zcela organicky začleňuje tradiční kyrgyzské zvyky, šamanské praktiky i folklorní motivy, zpřítomňující život v této středoasijské zemi.