Nic jako dřív
„Nemáme si na co stěžovat, někde se mají ještě hůře,“ opakují teenageři v pohraničním Varnsdorfu jako naučenou mantru. Dokument Lukáše Kokeše a Kláry Tasovské přesto v nebývale intimním detailu odhaluje problémy, které provází dospívání na periferii a které zbytek Česka často nevidí.
Teo, Renata, Anička, Nikola. Čtyři teenageři navštěvují střední školu v pohraničním městě Varnsdorf, hraniční jsou i situace, jimž čelí v dokumentu Lukáše Kokeše a Kláry Tasovské. Předělem pro ně není jen maturita, ale i změny v osobním životě či první výjezd do ciziny. Dokumentaristé do dění před kamerou nijak neintervenují a pozorují své protagonisty v intimním, formálně vycizelovaném detailu. Pro diváka jde o obohacující pohled, který jde s empatií za obzor krátkozrakých prohlášení o „zkažené mládeži“, a to do zapomenutých lokalit, jejichž neřešené problémy mohou za neklidné společenské klima.