Highlander
Přicházejí z úsvitu věků, tiše procházejí staletími. Žijí mezi námi, bojují, milují. Connor MacLeod se narodil v 16. století na Skotské vysočině a je nesmrtelný. Pouze další nesmrtelný jej může zabít. On a další si tak probíjejí cestu k finálnímu střetnutí. Na konci totiž může zůstat jenom jeden.
„Až dodnes nikdo netušil, že jsme mezi vámi.“ Originální premisa o nesmrtelných bojovnících, procházejících dějinami a připravujících se na osudový souboj, dala vzniknout hned několika filmovým pokračováním a televizním seriálům, nejzásadnějším ale zůstává právě první Highlander z roku 1986. Svůdný pohled Christophera Lamberta a aristokratické charisma Seana Conneryho se staly legendárními, stejně jako ústřední píseň od skupiny Queen, složená speciálně pro film. Lambert se prohání po New Yorku s baloňákem a japonským mečem, Connery se prohání minulostí se spanilým ořem a nepravděpodobným španělským přízvukem. Co může být na velkém plátně lepšího? Jedině snad ďábelský Kurgan, který je jim po staletí v patách. Zůstat může totiž jenom jeden. Bude to Connor MacLeod?