Universum Brdečka
Tvůrčí zápal i zrod několika legendárních českých filmů mapuje dokumentární portrét člověka, jehož život definovala láska k filmu. Jiří Brdečka proslul animovanou tvorbou, ale i scénáři pro Jana Wericha nebo Oldřicha Lipského. Dokumentarista Miroslav Janek odhaluje i filmařovo soukromí.
Víra v sílu umění provázela neuvěřitelně mnohostrannou profesní dráhu Jiřího Brdečky, českého scenáristy a kreslíře. Jeho okouzlení kinematografií začíná v dokumentu Miroslava Janka kreslením vtipů i filmovou kritikou. Brdečka se ostatně učil psát scénáře sledováním filmů, jak říká v dokumentu jeho dcera, spisovatelka Tereza Brdečková, která komentuje rodinnou historii. Nejen v archivních materiálech se tak odhaluje osobnost intelektuála, jenž vždy toužil po objevování dálek, o svých postavách neuvažoval jako o hrdinech, ale o lidech, a spoluvytvořil legendární snímky jako Limonádový Joe, Adéla ještě nevečeřela či Tajemství hradu v Karpatech.