Tlumočník
Trpí více syn vraha, nebo syn oběti? Koprodukční drama Martina Šulíka, uvedené na Berlinale, posílá na cestu dva rozdílné muže, které spojuje tragédie holocaustu. V hlavních rolích Jiří Menzel a Peter Simonischek, známý z úspěšného Toniho Erdmanna.
Osmdesátiletý Slovák Ali (Jiří Menzel) se vydává do Vídně za bývalým důstojníkem SS zodpovědným za smrt jeho rodičů. Místo vraha ale najde jen jeho sedmdesátiletého syna Georga (Peter Simonischek), jenž se od otcovy minulosti distancoval. Ali však v Georgovi vzbudí zájem a oba se vydávají na cestu Slovenskem po stopách dávné tragédie. Pod slupkou komických konfliktů mezi asketickým Alim a bonvivánem Georgem tak bobtná nevyhnutelné účtování s temnou minulostí, od níž se nelze nikdy zcela odtrhnout. Tvůrci v době nebezpečného revidování událostí druhé světové války zdůrazňují hlavně ozdravující účinek dialogu mezi jednotlivci i národy.