Dokument o Jiřím Menzelovi je upřímným a neokázalým holdem jeho filmovému a divadelnímu umění. Švýcarský režisér českého původu tento snímek připravoval několik let, během nichž se mu podařilo získat výpovědi význačných evropských tvůrců, ve kterých se zamýšlejí nad typem Menzelova humoru a jeho hlubšími významy. Hlavní slovo k danému tématu má však sám protagonista.
Autor tohoto dokumentu je ve Švýcarsku, kde žije, známým hudebníkem, klavírním virtuosem a propagátorem umění Bohuslava Martinů. Že chová také velkou náklonnost k filmu, je patrné ze snímku, který natočil o svém oblíbeném režiséru Jiřím Menzelovi. V dokumentu jsou jeho sympatie znát stejně jako to, že je dobře obeznámen nejen s jeho filmy, ale i s divadelními inscenacemi. Kromě Menzela, jemuž je tu poskytnut dostatek prostoru, aby ozřejmil, jak těsně je jeho tvorba spjata s jeho životní filozofií, hledá Kolinsky odpověď na otázku po specifičnosti Menzelova humoru u takových osobností, jako jsou například Emir Kusturica, Ken Loach, Miloš Forman, István Szabó či Věra Chytilová.