Bohem zapomenuté děti
Oscarový romantický film. James přijíždí učit na školu pro neslyšící. Jeho představa, že by se neslyšící měli učit mluvit, naráží u Sáry, kterou chce rozmluvit a vytrhnout z jejího světa. Ale když se do Sáry zamiluje, musí se i James naučit, že pokud někoho milujeme, nemůžeme jej ovládat.
Hollywoodský romantický film divákům umožní nahlédnout do světa neslyšících. James přijíždí učit na školu pro sluchově postižené. Jeho dobře míněná představa, že by se studenti měli učit mluvit, naráží u krásné a inteligentní Sáry, která zůstává na škole i v dospělosti a odmítá se jeho metodám podřídit. James ji chce rozmluvit a vytrhnout z její uzavřenosti, ale když se do ní zamiluje, musí se i on naučit, že pokud někoho milujeme, nemůžeme jej ovládat. Marlee Matlinová získala za roli Sáry ve svých jednadvaceti letech Oscara za hlavní ženskou roli a stala se tak nejmladší držitelkou ocenění v této kategorii.