Minulost
Ryze filmovými prostředky komunikující snímek, jenž slyšícím divákům přibližuje vnímání sluchově handicapovaných osob, vypráví osud Františka – ztraceného muže, který se dostal do vězení poté, co v záchvatu vzteku zabil milence své přítelkyně Lízy. Sugestivní drama Ivo Trajkova s Karlem Zimou v hlavní roli.
Neslyšící František se dostává do vězení poté, co v záchvatu paniky a vzteku zabije milence své přítelkyně Lízy. Když je později propuštěn, touží milovanou ženu najít. Pátrání po zmizelé lásce mu však komplikuje jeho handicap i slepá důvěra v pomoc bývalého spoluvězně Standy. Překotný spád událostí i paralýzu traumatizujícími vzpomínkami se Ivo Trajkov rozhodl vyjádřit ryze filmovými prostředky a subjektivní prožitek tápajícího muže vylíčil téměř beze slov. Film vznikl ve spolupráci se Svazem neslyšících a nedoslýchavých a jeho unikátnost neleží pouze v charitativním účelu, nýbrž v cíli přiblížit slyšícím divákům vnímání sluchově handicapovaných osob.