Muzeum
Štědrý večer 1985. Zatímco rodina večeří, rozhodne se Juan realizovat svůj plán – vykrást s nejlepším kamarádem Národní antropologické muzeum. Vtahující heist film Alonsa Ruizpalaciose, inspirovaný největší krádeží mexické historie, s Gaelem Garcíou Bernalem excelujícím v hlavní roli.
Štědrý večer, 1985. Zatímco rodina večeří, rozhodne se Juan realizovat svůj plán – vykrást s nejlepším kamarádem Národní antropologické muzeum. Zcizení mayských a mezoamerických artefaktů se nicméně stane kauzou, na niž ani jeden není připraven. Vtahující, jemným humorem i filmovými referencemi protknutý snímek Alonsa Ruizpalaciose je příkladem toho typu inteligentního kinematografického díla, jež bude zrát s časem. Melancholická kombinace buddy filmu, rodinného dramatu, road movie a heist filmu oplývá nápaditostí a není divu, že za příběh inspirovaný největší mexickou krádeží získal Ruzpalacios spolu s Manuelem Alcaláem Stříbrného medvěda za nejlepší scénář.