Tísňové volání
Asgerovi končí jedna z dalších otravných služeb na policejní stanici, když mu náhle zavolá unesená žena. Dokáže jí rychle a strategicky pomoci? Procedurální thriller z jedné místnosti, těžící z tradice severské kriminálky, se obejde bez zobrazené akce, aniž by ztratil na adrenalinovém náboji.
Asgerovi končí jedna z dalších otravných služeb na policejní stanici, když mu náhle zavolá unesená žena. Dokáže jí rychle a strategicky pomoci? Méně je někdy více, a celovečerní prvotina Gustava Möllera je toho skvělým důkazem. Na rozdíl od standardů napínavých kriminálek, jež si potrpí na adrenalinem nabitou akci, si mladý tvůrce zvolil cestu formálního minimalismu a kameru po celou dobu nenechal opustit prostory stanice. Frustraci z nemožnosti být na místě činu tak neprožívá jen hrdina, nýbrž i divák, jenž je zcela odkázán na svou představivost. A jak pečlivě gradovaný thriller dokazuje, prožitek příběhu je zásadně určován naší imaginací.