Bloudění
Název filmu symbolicky vystihuje rozpoložení téměř všech postav tohoto obrazu generačního střetu hodnot. Otec, někdejší komunista stalinského ražení, hledá, jak by omluvil svou minulost, syn, zasažený jeho mravním selháním, se pokouší se zmatkem v duši najít odpověď na to, jak má žít, stejně jako trojice mladých lidí, které potká na svém útěku z domova.
Za odmítavým postojem mladičkého Michala vůči otci je v tomto existenciálně laděném dramatu cosi zásadnějšího než obvyklá revolta dospívajících dětí vůči rodičům. Jeho otec, komunista, se totiž v 50. letech podílel na neblahých stranických praktikách, proto teď, v čase určitého politického uvolnění, svou vinu přehlušuje siláckými řečmi a vzpomínáním na údajné válečné hrdinství. Z jeho jednání je nicméně cítit nejistota, tápe podobně jako syn, marně hledající hodnoty, o něž by se mohl opřít. Ono „bloudění“ se důmyslně promítá do celkové koncepce filmu, postavy spolu hovoří, ale nerozumějí si, neklidně těkají z místa na místo, aniž by směřovaly k nějakému cíli.