Svrchovanost Leanova režijního umění se v tomto monumentálním eposu projevila zejména v tom, jak dokázal skloubit charakterovou studii nejednoznačného hrdiny s vylíčením komplikovaných dějinných událostí. Opulentní výprava, aranžmá bojových scén, uhrančivé záběry pouště, herecké výkony a podmanivá hudba vynesly filmu sedm Oscarů a pověst díla, jehož „velkolepost neubíjí myšlenku“.
„Kvůli osobě režiséra Davida Leana, nevídané promyšlenosti kompozice a obrazu celého filmu, díky epičnosti hraničící s obsesí, naprosto strhujícímu příběhu, důležitému a nadčasovému tématu jsem vybral jeden z nejlepších filmů v historii kinematografie. Je pro mě důkazem relativity filmového času, který dokáže během čtyř hodin vytvořit dojem, že hodiny a minuty přestávají existovat, a zůstává jen pocit, kterým k nám proniká myšlenka a prožitek v té nejúdernější poloze.“