Návraty k pramenům / 2018 / Akumulátor 1 / Česká republika 1994
V neobvyklé akční sci-fi komedii existuje za televizní obrazovkou utajená paralelní realita – jakýsi svět „za zrcadlem“, plný našich obrazů, které nám vysávají sílu. Se svým energeticky náročným dvojníkem bude muset bojovat i nesmělý outsider Olda, a to s ovladačem zavěšeným proklatě nízko u pasu. Světová premiéra remasterované verze.
Devadesátá léta přála v Čechách fantastice spíše v literatuře, v porevoluční kinematografii tak Jan Svěrák se svým vědecko-fantastickým příběhem zůstává poněkud osamocen. O to více však na tehdy žánrově hladové publikum snímek zapůsobil. Příběh unaveného Oldy, bojujícího s paralelním světem za televizní obrazovkou, který z nás vysává energii, ale nepředstavoval jen vrchol tehdejší trikové techniky, nýbrž i perfektní parodii na oblíbené hollywoodské trháky. Oldův nerovný souboj s oblbující televizní mašinerií je tak jedním z nejnápaditějších příběhů o útěku z pasti, kterou si člověk sám sestrojil. Světová premiéra remastrované verze.