České filmy 2017–2018 / 2018 / Dukla 61 / Česká republika 2018
Televizní film Davida Ondříčka se vrací k jedné z největších hornických tragédií. V roce 1961 vypukl v dole Dukla požár, který stál život 108 havířů. Strhující rodinné drama pomalu směřuje k nepochopitelné, zbytečné katastrofě, která v drsném regionu rezonuje dodnes.
Jeden z nejvýraznějších televizních počinů poslední doby se zaměřuje na největší důlní katastrofu druhé poloviny 20. století. Nesplnitelné normy, tlak na výkon a lavina osudových chyb zavinily 7. července 1961 požár, při němž se na šachtě v dole Dukla udusilo 108 havířů. Režisér David Ondříček zpracovává polozapomenutou tragédii do rodinného dramatu, které se postupně překlápí do katastrofického thrilleru. Dílo, které mj. vznikalo ve skutečném bývalém dole v Rakovníku, se tak mění v emotivní svědectví doby, jež skládá poklonu hornické profesi. Tu stateční muži brali jako poslání, i když pro ni každý den riskovali to nejcennější.