„Je mi jedno, že se zapíšeme do dějin jako barbaři“
Mladá umělkyně připravuje rekonstrukci skutečné události z roku 1941, kdy rumunská administrativa prostřednictvím rumunské armády na východní frontě spáchala hrůzný etnický masakr. Jeden z nejvýraznějších autorů současné evropské kinematografie přichází s důmyslně koncipovaným filmem, jenž – ač své téma rozvíjí zvolna a v detailech – zatlačí na divákovy emoce nevídanou silou.
Radu Jude, jeden z nejvýraznějších autorů současné evropské kinematografie, i ve svém nejnovějším díle poukazuje na chyby minulých generací, zhoubně prorůstající společností až k dnešku. Tentokrát tematizuje masakr spáchaný rumunskou administrativou prostřednictvím rumunské armády na východní frontě roku 1941, skutečnou událost, již se rozhodne inscenovat mladá aktivistická umělkyně. Pozvolna rozvíjený film o rekonstrukci hrůzného incidentu důmyslně aktualizuje palčivé dílo Hannah Arendtové o banalitě zla a godardovsky nekompromisní vyprávěcí formou ukazuje, že barbarství nemusí spočívat v páchání surových činů, neboť člověka k němu může dovést i pouhá zakrnělost svědomí.