Démanty noci
Dva chlapci, skrývající se za války v lese poté, co uprchli z transportu smrti, jejich strach z dopadení, hlad a zima, postupující vyčerpanost, tyto stavy prostředkuje film syrově, přímo s fyzickou naléhavostí. Přitom je režisér evokuje silně stylizovanými filmovými prostředky a formou narace, kterou lze charakterizovat jako proud vědomí.