Billy Kid a kulečníkový upír
Bizarní podívaná propojující horor, rockovou operu a ostentativně kašírovanou mizanscénu ve stylu gothic byla v éře premiérky Thatcherové vnímána jako podobenství se sociálněkritickým akcentem. Billy Kid se svou cockney angličtinou je mladý proletář a démonický kulečníkový šampion Maxwell Randall zase bezohledný kořistník, ale právě tak tu jde o symbolicky pojatý konflikt dvou generací či dobra se zlem.
„Je spousta možností. Nakonec jsme ale zvolili film, který jsme před třiceti lety viděli poprvé a letos jej uvidíme podruhé. Napadl nás skoro jako první. Vůbec si ale nepamatujeme obsah, víme jen, že nás svou zvláštností, zcela se vymykající tomu, co bylo možné na konci 80. let (ale před rokem 1989) u nás vidět, už tehdy zaujal. Podivnost, zpěv, téma, výtvarnost, pocit… Těšíme se tedy na karlovarské plátno.“