Bob Roberts
Televizní štáb v čele s britským reportérem Terrym sleduje volební kampaň country zpěváka Boba Robertse, usilujícího o křeslo amerického senátora. Satirický mockument Tima Robbinse je brilantní studií populismu, mediální manipulace a politického boje, který se neštítí žádného špinavého triku.
Robert „Bob“ Roberts ví, co Amerika potřebuje. Cynický podnikatel a zpěvák obalí své protestsongy ultrakonzervativním slovníkem a okamžitě si získá popularitu davu, bažícího po jednoduchých jistotách. Protože „Bob“ pozpátku je stále „Bob“. Americký herec Tim Robbins se v 90. letech vrhl i na režii a výsledkem je hned několik výjimečných filmů. Fiktivní dokument o vzestupu amerického senátora je vytříbenou politickou satirou a zároveň ukázkou Robbinsovy všestrannosti – film napsal, režíroval, zahrál si hlavní roli a je i autorem řady písní, které ve filmu zpívá. Pro svůj debut získal do drobných rolí i několik hvězdných kolegů.