Šťastný Lazzaro
Cenu za nejlepší scénář přidělila letos porota v Cannes třetímu filmu italské režisérky, jež tamtéž zaujala už snímky Corpo Celeste a Zázraky. Na otázku, zda může přátelství cestovat v čase, odpovídá Alice Rohrwacherová snovou náladou protkaným příběhem dobrosrdečného Lazzara, jenž zažívá rozličná dobrodružství, ozbrojen neotřesitelnou vírou v lidské bytosti.
Cenu za nejlepší scénář přidělila letos porota v Cannes (ex aequo se Třemi tvářemi Jafara Panahiho) třetímu filmu italské režisérky, jež tamtéž zaujala už v předešlých letech snímky Corpo Celeste a Zázraky. Na otázku, zda může přátelství cestovat v čase, odpovídá Alice Rohrwacherová snovou náladou protkaným příběhem dobrosrdečného Lazzara, jenž zažívá rozličná dobrodružství, ozbrojen neotřesitelnou vírou v lidské bytosti. „Prostřednictvím Lazzarova příběhu jsem s něhou, láskou a humorem chtěla vyprávět o tragédii, která poničila mou zemi. Konec vesnického života a náhlé zalidnění okrajů měst tisícovkami lidí, kteří neměli ponětí o moderním světě a dobrovolně se vzdali toho mála, co měli,“ říká režisérka.