Pauza
Elpida je žena v domácnosti, uvězněná v manželství bez lásky s bezcitným, despotickým mužem a konfrontovaná s prvními projevy menopauzy; pod vlivem fyzických změn se však postupně začne proměňovat i její psychika a vnímání reality… Formálně vyspělé, tlumené psychologické drama, dotýkající se otázky postavení žen v patriarchální společnosti.
Elpida je žena v domácnosti, uvězněná v manželství bez lásky s bezcitným, despotickým mužem a konfrontovaná s prvními projevy menopauzy. Její osamělý život se nese ve znamení stereotypních činností, které vykonává s pokorou a odevzdaností. Pod vlivem fyzických změn se však postupně začne proměňovat i její psychika a vnímání reality a na povrch vyplouvají dlouho potlačované touhy a potřeby… Debutující režisérka se v tlumeném psychologickém dramatu dotýká stále aktuálního tématu postavení žen v patriarchální společnosti. Formálně vyspělému snímku dominuje subtilní, znamenitě odstíněné herectví Stely Fyrogeni, která umožňuje divákovi spoluprožívat s Elpidou její niterný zápas.