Mosty času
Hloubavá dokumentární esej Kristīne Briedeové a Audriuse Stonyse portrétuje pozapomenutou generaci filmových básníků „pobaltské nové vlny“. S lehkostí opouští mantinely běžného historiografického exkurzu, aby nabídla výsostně poetické pojednání o ontologii dokumentární tvorby jako takové.
Na počátku 60. let minulého století, kdy průkopníci cinéma vérité vykročili ve Francii na cestu za novým realismem a kdy v Québecu začínal klíčit přístup direct cinema, zažilo Pobaltí zrod generace dokumentaristů upřednostňujících více romantický pohled na okolní svět. Hloubavá dokumentární esej lotyšské autorky a litevského režiséra, jehož klidný rukopis na stylisticky rozmanitá díla této „pobaltské nové vlny“ dlouhodobě navazuje, s lehkostí opouští mantinely běžného historiografického exkurzu a portrét pozapomenutých filmařů se proměňuje ve výsostně poetické pojednání o ontologii dokumentární tvorby jako takové. Aneb filmová báseň o filmových básnících.