Amir
Život třicátníka Amira ovládají problémy druhých. Přítel Ali pohřešuje bývalou manželku a malého syna, sestra touží odejít z domova, navzdory úporné snaze rodičů udržet rodinu pohromadě. Amir je filmem o současném Íránu, o generaci, jejíž soukromí je formováno společenskými pravidly více než její vlastní vůlí.
Třicátníka Amira potkáváme ve chvíli, kdy se jeho život stává epicentrem problémů okolí. Jeho přítel pohřešuje bývalou manželku, která hrozí, že odejde ze země i se synem, dospělá sestra touží odejít z domova, navzdory úporné snaze rodičů udržet rodinu pohromadě. Není jisté, zda chce Amir pomoci všem, ale na to se ho nikdo neptá… Celovečerní debut režiséra Nimy Eghlimy je zprávou o současné íránské generaci, jejíž život podléhá tolika pravidlům, že na svobodnou vůli nezbývá prostor. Pomocí vynalézavého rámování obrazu a precizní kamery artikuluje problémy, které jsou stále ještě tabuizovány, což ale nic nemění na jejich palčivosti.