Hledání Ingmara Bergmana
Letos by se dožil sta let. Nedožité výročí jednoho z nejdůležitějších filmových tvůrců všech dob si můžete připomenout v dokumentu německé režisérky, která společně s jeho nejbližšími spolupracovníky a se současníky, které významně ovlivnil, zkoumá Bergmanovu osobnost a jeho umělecké dědictví.
Margarethe von Trotta objevila lásku k filmu na projekci Bergmanovy Sedmé pečeti v roce 1960. Není tedy divu, že její dokument o švédském režisérovi začíná na stejné pláži, kde Max von Sydow odehrává svou šachovou partii se Smrtí. O Bergmanovi zde ale nevypráví jen ona, nýbrž i další umělci, které inspiroval – herečka a režisérka Liv Ullmannová, legendární španělský režisér Carlos Saura, scenárista Jean-Claude Carrière, francouzský režisér Olivier Assayas (který je i spoluautorem knihy o Bergmanovi, vydané ve Francii v roce 1990) či Bergmanův krajan Ruben Östlund, který sdílí jeho smysl pro rozehrávání precizně vypilovaných osobních dramat.