Donbas
Palčivé fragmenty z přízračné existence východoukrajinské republiky, přebývající na hranici zákona a bezpráví, fantasie a reality, snu a noční můry. Umělecky zpracovaný dokumentární materiál je znepokojivým dokladem intenzivního rozštěpení faktu a fikce v dnešní pseudorealitě mediálních obrazů.
Záhy po Majdanu přišel Donbas a procitnutí solidarity a občanského vědomí vystřídaly nenávist a destrukce bratrovražedné války. Neradostný obraz světa zbaveného morálky, svědomí i vkusu je reinscenací youtube příspěvků bezprostředních účastníků východoukrajinského běsnění. V epizodicky vystavěném příběhu najdeme revoluční i všední, slavnostní i ponižující, úsměvné i tristní momenty donbaského života, které se podobají nejapnému spektáklu, v němž většina zúčastněných hraje role loutek či statistů. Sergej Loznica svým přiznaně ambivaletním pohledem na přerod tamní tragédie ve frašku demaskuje univerzální mechanismy vzájemných proměn reality a fikce.