Diamantino
Diamantino je portugalský fotbalista a světová hvězda. Když na rozhodujícím šampionátu selže, podstupuje blouznivou pouť za nalezením talentu a osudové lásky, na níž je konfrontován s uprchlickou krizí, genetickou modifikací a intrikami neofašistů. Dílo si vysloužilo pověst nejzvláštnějšího filmu Cannes 2018 a stalo se vítězným snímkem sekce Týden kritiky.
Dílo si vysloužilo pověst nejzvláštnějšího filmu Cannes 2018, kde získalo dvojitou trofej: Cenu poroty Palm Dog a Nezávislou cenu kritiků. Obě ocenění přiléhavě ilustrují povahu melodramatické báchorky, jíž neschází jak smysl pro grotesknost, tak pravý duch avantgardy. Diamantino kousavým zveličením zhmotňuje vážné otázky, uprchlickou krizi či genetické inženýrství nevyjímaje, a poučeně vychází z dědictví braku, reklamy a megafilmů. Laciné hologramy střídají výpravné scenerie, cinemascope zrno 16mm filmu, Wagner poměřuje síly se Snap! – výsledkem není galimatyáš, ale dostředivá výpověď o stavu současného světa, v němž bohy nahradily fotbalové modly.