Proces
Vykonstruované stalinské procesy předjaly nástup velkého teroru. Soudní jednání s účastníky takzvané průmyslové skupiny bylo za přítomnosti kamer režírováno jako zastrašovací spektákl. Díky Sergeji Loznicovi promlouvá archivní materiál i po devadesáti letech od vzniku o neměnné podstatě totalitárních mechanismů a manipulativní síle demagogie i filmu.
V roce 1930 se v SSSR rozehrává praxe vykonstruovaných stalinských procesů. Z přípravy státního převratu jsou obviněni přední ekonomové a inženýři. Soudní přelíčení tehdy netradičně zaznamenávají filmové kamery, a tak vzniká jeden z prvních sovětských zvukových filmů. Ne však dokumentárních, jak se může zdát, ale fikčních. Obvinění jsou vymyšlená, přiznání falešná, jen tresty jsou skutečné a jejich cílem je zastrašit a rozeštvat nevinné lidi. Sergej Loznica vytvořil z archivních materiálů zřetelně aktuální obraz teroru, v němž stejně srdnatě účinkují oběti, vrazi i lynčující dav. Rafinovaný koncept zpřítomňuje historické memento i zdrcující cykličnost společenských nálad.