Saladin
Saladin – Statečné srdce své doby – je fiktivní vyprávění o křížových výpravách a zároveň alegorie o tehdejším egyptském prezidentovi Gamalu Abd an-Násirovi. Jedná se o Šahínův jediný snímek s dialogy ve spisovné arabštině (tzv. fusha) a jeho vůbec nejpropracovanější akční film. Strhující historický epos zůstává svou šíří i ambiciózní vizí dosud nepřekonán.
Saladin – Statečné srdce své doby – je fiktivní vyprávění o křížových výpravách a zároveň alegorie o tehdejším egyptském prezidentovi Gamalu Abd an-Násirovi. Svého času nejdražší a nejokázalejší arabský snímek byl finančně tak náročný, že svého producenta přivedl k bankrotu. Saladin je Šahínův jediný snímek s dialogy ve spisovné arabštině (tzv. fusha) a jeho vůbec nejpropracovanější akční film. Strhující historický epos zůstává svou šíří i ambiciózní vizí dosud nepřekonán. Odhaluje také Šahínovu slabost pro dobová dramata; žánr, ke kterému se později vrátí.