Děti mrtvých
Krvavá autonehoda, nemrtví dvojníci, velkolepé hody ve štýrském hostinci i na smrt vyhladovělí Syřané… Nejen díky těmto nezapomenutelným výjevům se opus magnum spisovatelky Elfriede Jelinek v rukou režisérské dvojice Kelly Copper a Pavola Lišky transformuje do groteskního němého 8mm hororu, jenž vyniká svérázným filmovým stylem i nemilosrdnou ironií.
Krvavá autonehoda, nemrtví dvojníci, velkolepé hody ve štýrském hostinci i na smrt vyhladovělí Syřané… Nejen díky těmto bizarním výjevům se opus magnum rakouské spisovatelky Elfriede Jelinek v rukou režisérské dvojice Kelly Copper a Pavola Lišky transformuje do svérázného němého 8mm hororu, který dokáže umně skloubit mysterióznost s groteskností. Snímek Děti mrtvých je stále aktuální, vysoce sebereflexivní satirou na současné Rakousko, která se svými archaickými, zde však úspěšně znovuoživenými stylistickými prostředky, vyzývavě nemístnou zvukovou stopou i nemilosrdnou ironií mnohým zakousne do paměti a nepustí.