Antologie města duchů
Po tragické události se do zapadlého města Irénée-les-Neiges vkrádají nejen zármutek a pochybnosti, ale i cizinci, kteří toho dvakrát moc nenamluví. Melancholický portrét zanikajícího místa, letos uvedený v hlavní soutěži Berlinale, si pohrává s dvojznačností slovního spojení „město duchů“ i s konvencemi duchařských filmů.
Zapadlým městem Irénée-les-Neiges otřese smrt jednadvacetiletého Simona. Příjezd psycholožky starostka kategoricky odmítá; s tragédií se uzavřená komunita, skládající se ze skromného počtu 215 obyvatel, přece dokáže vyrovnat sama. „Někteří tvrdí, že venkov vymírá a že jen čekáme, až se i z nás stane město duchů,“ pronáší na pohřbu. Kdyby však věděla, že s pochybnostmi a zármutkem do města zavítají také neznámí cizinci, svá slova by možná dvakrát zvážila. Právě dvojznačnost slovního spojení „město duchů“ se stala látkou melancholické, jemně humorné hříčky Denise Côtého, v pořadí jedenáctého filmu režiséra, který si zde pohrává s konvencemi duchařských filmů.